Ortodoksyjni rabini powidzieli "Jezus przyniósł podwójne dobro dla świata", |
Prawosławny rabiniczny Oświadczenie o chrześcijaństwie 03 grudnia 2015 ] Uwagi na wolę naszego Ojca w Niebie: W stronę partnerstwa pomiędzy Żydami i chrześcijanami Po prawie dwóch tysiącleci wzajemnej wrogości i alienacji, my, prawosławni rabini, którzy prowadzą społeczności, instytucje i seminaria w Izrael, Stany Zjednoczone i Europa rozpoznać historyczną szansę, teraz przed nami. Staramy się czynić wolę naszego Ojca w Niebie, przyjmując okazaną nam przez naszych chrześcijańskich braci i sióstr. Żydzi i chrześcijanie muszą pracować razem jako partnerów, aby sprostać wyzwaniom moralne naszej ery. Shoah zakończył się 70 lat temu. To był wypaczony punkt kulminacyjny na wieki braku szacunku, ucisku i odrzucenie Żydów i wynikające z wrogości, które powstały między Żydami i chrześcijanami. Z perspektywy czasu jest jasne, że niezdolność do przełamania tej pogardy i angażują się w konstruktywny dialog dla dobra ludzkości osłabiona odporność na siły zła antysemityzmu, który ogarnął świat w morderstwa i ludobójstwa. 2-Zdajemy sobie sprawę, że od Soboru Watykańskiego II oficjalne nauczanie Kościoła na temat judaizmu zmieniły całkowicie i nieodwołalnie. Promulgacja Nostra aetate pięćdziesiąt lat temu rozpoczął się proces pojednania między naszymi społecznościami. Nostra aetate a później oficjalne dokumenty kościelne to inspirowane jednoznacznie odrzucić wszelkie formy antysemityzmu, potwierdzają wieczne Przymierze pomiędzy Gd i narodu żydowskiego, odrzucić Deicide i stres unikalny relacji między chrześcijanami i Żydami, którzy nazywani byli "naszymi starszymi braćmi" przez papieża Jana Pawła II i "naszych ojców w wierze" przez papieża Benedykta XVI. Na tej podstawie, katolicy i inni urzędnicy chrześcijańscy zaczęli uczciwy dialog z Żydami, co wyrosło w ciągu ostatnich pięciu lat. Doceniamy potwierdzenie przez Kościół Izraela wyjątkowe miejsce w historii świętej i ostatecznego odkupienia świata. Dziś Żydzi doświadczyli szczerą miłość i szacunek wielu chrześcijan, które zostały wyrażone w wielu dialogu inicjatyw, spotkań i konferencji na całym świecie. 3=Tak jak Majmonides Yehudah Halevi [1], uznajemy, że chrześcijaństwo nie jest ani przypadkiem, ani błąd, ale wolę boską wynik i dar do narodów. W oddzielając judaizmu i chrześcijaństwa, Bóg zechciał przepaść między partnerami z istotnych różnic teologicznych, a nie separacji między wrogami. Rabin Jakub Emden napisał, że "Jezus przyniósł podwójne dobro dla świata. Z jednej strony, że wzmocniona Tory Mojżesza majestatycznie ... i nie jeden z naszych Mędrców wypowiadał się bardziej zdecydowanie w sprawie niezmienność Tory. Z drugiej strony usunął bałwany z narodów i zobowiązuje je w siedmiu przykazań Noego, tak, że nie będą zachowywać się jak zwierzęta polne i zaszczepić je mocno z cech moralnych ... ..Christians są zgromadzenia, które pracują dla dobra Niebo, które przeznaczone są do zniesienia, którego zamiarem jest, ze względu na niebie i których nagrodą nie zaprzeczył. " [2] Rabin Samson Raphael Hirsch nauczył nas, że chrześcijanie" przyjęli żydowską Biblię Starego Testamentu jako książka Bożego objawienia , Wyznają oni swoją wiarę w Gd Nieba i Ziemi, jak ogłosił w Biblii i uznania suwerenności Bożej Opatrzności. " [3] Teraz, że Kościół katolicki uznał wiecznego przymierza między B-ga i Izraela, my, Żydzi mogą potwierdzić trwające konstruktywne ważność chrześcijaństwa jako naszego partnera w świecie odkupienia, bez obawy, że zostanie to wykorzystane w celach misyjnych. Jak stwierdził Naczelni rabini Izraela w Dwustronnej Komisji ze Stolicy Apostolskiej pod kierunkiem rabina Shear Yashuv Cohen, "nie jesteśmy już wrogami, ale jednoznacznych partnerów w wyrażaniu podstawowe wartości moralne dla przetrwania i dobrobytu ludzkości". [4 ] Żaden z nas może osiągnąć misję B-ga tylko w tym świecie. 4- Żydzi i chrześcijanie mają wspólne przymierza misję doskonalić świat pod władzą Wszechmogącego, tak, że cała ludzkość będzie wzywać Jego imienia i obrzydliwości zostanie usunięty z ziemi. Rozumiemy wahania z obu stron, aby potwierdzić tę prawdę i wzywamy naszych wspólnotach, aby przezwyciężyć te obawy w celu ustanowienia relacji zaufania i szacunku. Rabin Hirsch uczy również, że Talmud stawia chrześcijan "w odniesieniu do obowiązków między człowiekiem a człowiekiem na dokładnie tym samym poziomie, co Żydów. Mają pretensje do dobra wszystkich obowiązków nie tylko sprawiedliwości, ale także aktywnego człowieka braterskiej miłości. "W przeszłości stosunki między chrześcijanami a Żydami były często postrzegane przez kontradyktoryjności relacji Ezawa i Jakuba, jeszcze rabin Naftali Cwi Berliner ( Netziv) już rozumieć pod koniec 19 wieku, że Żydzi i chrześcijanie są przeznaczone przez Gd być kochający partnerzy: "W przyszłości, gdy dzieci Ezawa są przenoszone przez czystego ducha rozpoznać lud Izraela i ich zalety, to pojawią się również przeniósł się do uznania, że Ezaw jest naszym bratem. "[5] 5- My, Żydzi i chrześcijanie mają więcej wspólnego niż to, co nas dzieli: etyczny monoteizm Abrahama; relacja z Jedynego Stwórcy Nieba i Ziemi, która kocha i troszczy się o nas wszystkich; Pismo Święte; żydowskie wiara w tradycji wiążącej; i wartości życia, rodziny, współczującego prawości, sprawiedliwości, niezbywalnej wolności, miłości powszechnej i ostatecznego pokoju na świecie. Rabin Mojżesz Rivkis (Be'er Hagoleh) potwierdza to i napisał, że "mędrcy odniósł się tylko do bałwochwalcy ich dzień, który nie wierzył w stworzeniu świata, Exodus, cudowne czyny GD i podane przez Boga prawo , W przeciwieństwie do ludzi, wśród których jesteśmy rozrzucone wierzą w te wszystkie podstawowe religii. "[6] 6- Nasza współpraca w żaden sposób nie ogranicza bieżących różnic między dwoma społecznościami i dwóch religii. Wierzymy, że Bóg zatrudnia wielu posłańców, aby objawić Jego prawdę, gdy stwierdzamy, podstawowe obowiązki etyczne, że wszyscy ludzie mają przed Gd że judaizm zawsze nauczał poprzez uniwersalny Noahide przymierza. 7- W naśladując B-ga, Żydzi i chrześcijanie muszą oferować modele służby, bezwarunkowej miłości i świętości. Wszyscy jesteśmy stworzeni w B-ga Świętego obrazu, a Żydzi i chrześcijanie pozostaną poświęcony Pakcie odgrywa aktywną rolę razem w odkupienie świata. & [u150]Wstępne sygnatariusze [/u](w porządku alfabetycznym): Rabbi Jehoszua Ahrens (Niemcy) rabin Marc Angel (Stany Zjednoczone) rabin Isak Asiel (Naczelny Rabin Serbii) rabin David Bigman (Izrael) rabin David Bollag (Szwajcaria) rabin David Brodman (Izrael) rabin Natan Lopez Cardozo (Izrael) Rav Jehudy Gilad (Izrael) rabin Alon Goshen-Gottstein (Izrael) rabin Irving Greenberg (Stany Zjednoczone) rabin Marc Raphael Guedj (Szwajcaria) rabin Eugene Korn (Izrael) Rabin Daniel Landes (Izrael) Rabin Steven Langnas (Niemcy) Rabin Benjamin Lau (Izrael) rabin Simon Livson (Naczelny Rabin Finlandii) rabin Asher Lopatin (Stany Zjednoczone) Rabin Szlomo Riskin (Izrael) rabin David Rosen (Izrael) rabin Naftali Rothenberg (Izrael) rabin Hanan Schlesinger (Izrael) rabin Szmuel Strat (Francja), rabin Daniel Sperber (Izrael ) rabin Jeremiasz Wohlberg (Stany Zjednoczone) rabin Alan Yuter (Izrael) Kolejne Sygnatariusze: Rabin David Bauman (USA) rabin Abraham Benhamu (Peru) rabin Todd Berman (Izrael), rabin Michael Beyo (USA), rabin Michael Chernick (USA), rabin David Ellis (Kanada) rabin Seth Farber (Izrael) rabin Ben Greenberg (USA) rabin Yeshayahu Hollander (Izrael) rabin David być Meir Hasson (Chile) rabin Herzl Hefter (Izrael) rabin Cwi Herberger (Norwegia / Estonia) rabin David Jaffe (USA), rabin David Kalb (USA) rabin Shaya Kilimnick (USA) Rabbi Jehoszua Looks (Izrael) Rabin Ariel Mayse (USA) rabin Bryan Opert (S. Africa) rabin David Rose (UK) rabin Cwi Salomona (UK) rabin Yair Silverman (Izrael) Rabin Daniel Rafał Silverstein (USA) rabin Mashada Vaivsaunu (Armenia) rabin Szmuel Yanklowitz (USA ) Rabbi Lawrence Zierler (USA) Jeśli jesteś ortodoksyjnego rabina, który chciałby dodać swoje nazwisko do listy sygnatariusza, należy wypełnić dane w poniższych polach[/b] http://cjcuc.com/site/2015/12/03/orthodox-rabbinic-statement-on-christianity/ |