Ewangelie wszelakie - czym Ewangelia jest ile ich jest i jakie są- co nam przekazują |
cd * Gdy zdjął z siebie łachmany podległe zniszczeniu przybrał niezniszczalność, to, czego nie może mu nikt odebrać. Skoro doszedł do 35 przestrzeni pustych, należących do przerażenia, przeszedł wśród tych, którzy byli nadzy z powodu zapomnienia. Będąc gnozą i doskonałością, głosił sprawy, które są w sercu 21,1 [Ojca] aby [jego słowo] pouczyło tych, którzy przyjmą naukę. Ci zaś [δέ], co przyjmują naukę, są tymi którzy jako żyjący zapisani w księdze 5 życia przyjmują naukę dla samych siebie. Przyjęci są przez Ojca, gdy zwrócą się ponownie ku niemu, ponieważ [έπειδή] doskonałość Pełni jest w Ojcu. 10 Trzeba [άνάγκη], aby Pełnia wzniosła się do niego. A więc [τότε], kto poznaje, przyjmuje zwykle to, co jest jego i przyciąga to ku sobie. Kto bowiem [γάρ] istnieje 15 bez gnozy, jest pusty i wielką jest ta pustka, skoro [έπειδή] brakuje mu tego, co ma go udoskonalić. Skoro [έπειδή] doskonałość Pełni znajduje się w Ojcu, trzeba 20 więc [δέ], aby Pełnia wznosiła się do niego, aby każdy jeden brał to, co do niego należy. Uprzednio wpisał ich, aby ich przygotować - tych 25 którzy pochodzą od niego, tych, których wprzód poznał z ich imion, tych też w końcu wezwał; tak, że [ώς] ten, kto posiada gnozę jest tym, którego imię wypowiedział 30 Ojciec. Ten bowiem [γάρ], którego imienia nie wypowiedziano, nie jest gnostykiem. Zaiste, w jaki sposób ktoś może słyszeć, jeśli nie wywołano jego imienia? Ten bowiem [γάρ] kto 35 do końca nie jest gnostykiem, jest tworem [πλάσμα] zapomnienia i będzie wraz z nim odrzucony. Jedli tak nie jest, to dlaczego, ci pogardzani nie mają 22,1 swych imion? Dlaczego nie ma dla nich wezwania? Tak to [ωστε] – ten, kto ma gnozę, jest kimś z wysoka, wywołany 5 słyszy, odpowiada i zwraca się do tego, który go wzywa, idzie do niego. .. cdn |